Evil has no recourse. Cain kills his brother Abel and commits the first murder in the history of humankind. »Il Primo Omicidio« explores the ways in which immoral action and taking the law into one’s own hands are rooted in the emotions of envy, inequality and injustice. In Romeo Castellucci’s production, this rarely performed work becomes a meditation on the human condition.
The Italian director’s oeuvre is characterised by a powerful, evocative visual language in which music, light and visual art merge. With the oratorio »Il Primo Omicidio ovvero Caino« by Alessandro Scarlatti, which premiered in Venice in 1707, Castellucci once more turned to a biblical subject after »Moses and Aron«. The story of Cain and Abel is at the centre of Pietro Ottoboni’s libretto, which describes the consequences of being expelled from paradise. Alessandro Scarlatti’s diverse works made him a pioneering reformer of Baroque music who inspired many of his contemporaries to explore new musical paths. He continued to develop the predominant operatic conventions of his era and created the forerunners of the string quartet and the classical symphony. For a long time, »Il Primo Omicidio« disappeared from public performance. It was not until 1964 that the score was rediscovered and has since experienced a renaissance.
Dates
Medien
Photo credits: Monika Rittershaus
Trailer Il Primo Omicidio
Externer Inhalt
Zum Schutz Ihrer Privatsphäre laden wir den externen Inhalt "Trailer Il Primo Omicidio" nicht automatisch.
Wenn Sie externe Inhalte laden, können personenbezogene Daten an den jeweiligen Drittanbieter übertragen werden. Mehr Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Photo credits: Monika Rittershaus
Coproduction with the Opéra national de Paris and the Teatro Massimo, Palermo
Eine Veranstaltung der
Unsere Cookies für Ihr Web-Erlebnis
Mit der Auswahl »Notwendige Cookies verwenden« erlauben Sie der Staatsoper Unter den Linden die Verwendung von technisch notwendigen Cookies, Pixeln, Tags und ähnlichen Technologien. Die Auswahl »Alle Cookies akzeptieren« erlaubt die Nutzung dieser Technologien, um Ihre Geräte- und Browsereinstellungen zu erfahren, damit wir Ihre Aktivität nachvollziehen können. Dies tun wir zur Sicherstellung und Verbesserung der Funktionalität der Website sowie um Ihnen personalisierte Werbung bereitstellen zu können. Die Staatsoper Unter den Linden kann diese Daten an Dritte – etwa Social Media Werbepartner wie Google, Facebook und Instagram – zu Marketingzwecken weitergeben. Diese sitzen teilweise im außereuropäischen Ausland (insbesondere in den USA), wo das Datenschutzniveau geringer sein kann als in Deutschland. Ihre Einwilligung können Sie jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen. Bitte besuchen Sie unsere Datenschutzerklärung für weitere Informationen. Dort erfahren Sie auch, wie wir Ihre Daten für erforderliche Zwecke (z.B. Sicherheit, Warenkorbfunktion, Anmeldung) verwenden. Über den Button »Einstellungen verwalten« können Sie auswählen, welche Technologien Sie zulassen wollen und ob Sie sich externe Inhalte z.B. von Videoplattformen anzeigen lassen möchten.
Datenschutzeinstellungen verwalten
We use cookies to enable the operation of the website and to ensure that certain functions work properly.
We use tracking technologies to analyse how our website is used. This data helps us to detect errors and develop new designs. This also allows us to test the effectiveness of our website. To do this, we also use services that may be based outside the European Union (particularly in the USA), where the level of data protection may be lower than in Germany.
Technologies in this category collect information that enables the display of personalised advertising or other interest-based content. They are used by partners who may also be based outside the European Union (in particular in the USA). The level of data protection there may be lower than in Germany. These partners may combine the information with other data. By deactivating the marketing cookies, you will be shown adverts that are of less interest to you.
We have video content or printed publications for many productions, which we make available to you as a supplementary service via external platforms. These services set cookies and in some cases also transfer personal data outside the EU. If you select this category, our external content will be loaded without a new prompt for your consent.
Ihre Einwilligung können Sie jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen. Weitere Informationen zum Datenschutz finden Sie hier.